PIĘKNO PEŁNE SPRZECZNOŚCI

5/28/2013

Nie ma żadnych wątpliwości, że każda z nas kocha to, co piękne. Lubimy przecież otaczać się pięknymi przedmiotami i przebywać w towarzystwie atrakcyjnych ludzi. Ale co myślimy o sobie? Wiecie, że tylko 4% kobiet na świecie powiedziałoby o sobie, że są piękne, jedynie 8% Polek uważa się za ładne,  a zaledwie 2 % Polek uważa się za atrakcyjne… Czemu tak się dzieje, czemu tak krytycznie podchodzimy do swojego wyglądu i czym tak naprawdę jest dla nas piękno? Przecież Polki to najpiękniejsze kobiety na świecie, dlaczego więc kompleksy, które są często nie uzasadnione zniekształcają nasze spojrzenie na samych siebie. Jak to piękno odkryć w sobie, bo przecież ono jest w każdej z nas, często głęboko schowane pod przykrywką kompleksów i mylnego zdania na swój temat?


Odpowiedzi na te wszystkie pytania marka Dove postanowiła poszukać w swojej najnowszej kampanii. Kampania „Odkryjmy w sobie piękno” zaplanowana jest na cały rok 2013. Jej celem jest sprawienie, aby kobiety poczuły się piękne i atrakcyjne każdego dnia. Kampania chce skłonić Polki do przemyśleń związanych z pięknem, zastanowieniem się nad tym, czy czujemy się piękne we własnej skórze oraz do częstszego komplementowania się wzajemnie i przyjmowania tych komplementów z uśmiechem, a nie skrępowaniem. 



Biorąc udział w kampanii Dove sama zaczęłam zastanawiać się nad pięknem, swoim własnym i kobiet, które na co dzień mijam na ulicy. Co wpływa na to, że mogę śmiało nazwać kogoś pięknym, a drugą osobę zaliczyć do grona tych mniej atrakcyjnych? I czy ja sama czuję się dobrze we własnej skórze, czy jestem piękna? Podchodzę do siebie dość surowo, jeszcze nigdy nie powiedziałam, że w 100% się sobie podobam, że moje ciało jest piękne – zawsze znajdę mankament, nad którym warto popracować. Ale gdzie jest ta granica, której już nie będę musiała przekraczać? Kiedy powiem sobie „JESTEM PIĘKNA” i niczego nie chcę już zmieniać?

Według psycholog dr Joanny Heidtman, ekspertki biorącej udział w kampanii „Piękno – jako ideal oraz ideał – przestało być wyłącznie domeną hollywoodzkiej Fabryki Snów, wybiegu dla modelek oraz ślubnego kobierca. Stało się nieodzownym atrybutem, z którym licza się kobiety w każdym wieku”

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie: czym jest dla nas PIĘKNO? To wygląd zewnętrzny, czy cechy charakteru i osobowość? Wygląd jest dla mnie jednym z podstawowych elementów, jakie tworzą kobiece piękno i pierwszym na który przecież każdy zwraca uwagę. Składa się na niego zdrowa, promienna skóra, zadbane lśniące włosy, zmysłowe spojrzenie i odpowiednio dobrany strój. Zdaniem kobiet otoczenie, w jakim przebywamy wymaga od nas piękna i atrakcyjności fizycznej, a piękniejsze osoby mają w życiu lepiej, a atrakcyjne fizycznie kobiety są bardziej cenione przez mężczyzn. Ale przecież żadna z nas nie będzie wyglądać pięknie, jeśli nie poczuje tego w sobie. Smukła sylwetka nie stanowi jednynego wyznacznika piękna. Piękno to także ciepło, jakie z nas emanuje, pogoda ducha, pozytywne nastawienie i przyciągający magnetyzm. Dla wielu kobiet jest to fakt zaskakujący, ale to właśnie nasza osobowość i cechy charakteru są według raportu marki Dove kluczowym elementem tworzącym nasze piękno. „Prawdziwe piękno. Redefinicja” ukazuje smutną prawdę - wiele z nas nie potrafi przyjmować komplementów, łatwiej doceniamy innych, niż samych siebie, dostrzegamy w innych piękno, nie zauważając go w sobie, a co gorsza onieśmiela nas własna atrakcyjność fizyczna. Dlaczego nasze wyobrażenie o sobie tak różni się od tego, co widzą inni?


Czas to zmienić! Trzeba na ten temat rozmawiać, aby móc cieszyć się na nowo swoim pięknem. Autentycznym, różnorodnym, a nie fikcyjnym i wykreowanym przez społeczeństwo. Zgodnie z hasłem tegorocznej kampanii „Dove. Odkryjmy w sobie piękna” marka postanowiła zgłębić definicję piękna. Kampania ma na celu rozpoczęcie ogólnopolskiej dyskusji wobec mylnego i powszechnego postrzegania piękna po to, aby zmienić je w świadomości kobiet – by nie tylko 4%, ale wszystkie kobiety potrafiły dostrzegać w sobie piękno. 

A CZY WY CZUJECIE SIĘ PIĘKNE?



Więcej informacji na temat kampanii znajdziecie na oficjalnej stronie Dove (http://www.idoveyou.pl) oraz na facebookowym profilu Dove (https://www.facebook.com/DovePolska)

PROPONOWANE POSTY:

35 komentarze