PIĘKNO PEŁNE SPRZECZNOŚCI
5/28/2013
Nie ma żadnych
wątpliwości, że każda z nas kocha to, co piękne. Lubimy przecież otaczać się
pięknymi przedmiotami i przebywać w towarzystwie atrakcyjnych ludzi. Ale co
myślimy o sobie? Wiecie, że tylko 4% kobiet na świecie powiedziałoby o sobie,
że są piękne, jedynie 8% Polek uważa się za ładne, a zaledwie 2 % Polek uważa się za atrakcyjne…
Czemu tak się dzieje, czemu tak krytycznie podchodzimy do swojego wyglądu i
czym tak naprawdę jest dla nas piękno? Przecież Polki to najpiękniejsze kobiety
na świecie, dlaczego więc kompleksy, które są często nie uzasadnione
zniekształcają nasze spojrzenie na samych siebie. Jak to piękno odkryć w sobie,
bo przecież ono jest w każdej z nas, często głęboko schowane pod przykrywką
kompleksów i mylnego zdania na swój temat?
Odpowiedzi na te wszystkie pytania marka Dove postanowiła poszukać w swojej najnowszej kampanii. Kampania „Odkryjmy w sobie piękno” zaplanowana jest na cały rok 2013. Jej celem jest sprawienie, aby kobiety poczuły się piękne i atrakcyjne każdego dnia. Kampania chce skłonić Polki do przemyśleń związanych z pięknem, zastanowieniem się nad tym, czy czujemy się piękne we własnej skórze oraz do częstszego komplementowania się wzajemnie i przyjmowania tych komplementów z uśmiechem, a nie skrępowaniem.
Biorąc udział w
kampanii Dove sama zaczęłam zastanawiać się nad pięknem, swoim własnym i
kobiet, które na co dzień mijam na ulicy. Co wpływa na to, że mogę śmiało
nazwać kogoś pięknym, a drugą osobę zaliczyć do grona tych mniej atrakcyjnych?
I czy ja sama czuję się dobrze we własnej skórze, czy jestem piękna? Podchodzę
do siebie dość surowo, jeszcze nigdy nie powiedziałam, że w 100% się sobie
podobam, że moje ciało jest piękne – zawsze znajdę mankament, nad którym warto
popracować. Ale gdzie jest ta granica, której już nie będę musiała przekraczać?
Kiedy powiem sobie „JESTEM PIĘKNA” i niczego nie chcę już zmieniać?
Według
psycholog dr Joanny Heidtman, ekspertki biorącej udział w kampanii „Piękno –
jako ideal oraz ideał – przestało być wyłącznie domeną hollywoodzkiej Fabryki
Snów, wybiegu dla modelek oraz ślubnego kobierca. Stało się nieodzownym
atrybutem, z którym licza się kobiety w każdym wieku”
Warto
odpowiedzieć sobie na pytanie: czym jest dla nas PIĘKNO? To wygląd zewnętrzny,
czy cechy charakteru i osobowość? Wygląd jest dla mnie jednym z podstawowych
elementów, jakie tworzą kobiece piękno i pierwszym na który przecież każdy
zwraca uwagę. Składa się na niego zdrowa, promienna skóra, zadbane lśniące
włosy, zmysłowe spojrzenie i odpowiednio dobrany strój. Zdaniem kobiet
otoczenie, w jakim przebywamy wymaga od nas piękna i atrakcyjności fizycznej, a
piękniejsze osoby mają w życiu lepiej, a atrakcyjne fizycznie kobiety są bardziej cenione przez
mężczyzn. Ale przecież żadna z nas nie będzie wyglądać pięknie, jeśli
nie poczuje tego w sobie. Smukła sylwetka nie stanowi jednynego wyznacznika
piękna. Piękno to także ciepło, jakie z nas emanuje, pogoda ducha, pozytywne
nastawienie i przyciągający magnetyzm. Dla wielu kobiet jest to fakt
zaskakujący, ale to właśnie nasza osobowość i cechy charakteru są według
raportu marki Dove kluczowym elementem tworzącym nasze piękno. „Prawdziwe
piękno. Redefinicja” ukazuje smutną prawdę - wiele z nas nie potrafi przyjmować
komplementów, łatwiej doceniamy innych, niż samych siebie, dostrzegamy w innych
piękno, nie zauważając go w sobie, a co gorsza onieśmiela nas własna
atrakcyjność fizyczna. Dlaczego nasze wyobrażenie o sobie tak różni się od
tego, co widzą inni?
Czas
to zmienić! Trzeba na ten temat rozmawiać, aby móc cieszyć się na nowo swoim
pięknem. Autentycznym, różnorodnym, a nie fikcyjnym i wykreowanym przez
społeczeństwo. Zgodnie z hasłem tegorocznej kampanii „Dove. Odkryjmy w sobie
piękna” marka postanowiła zgłębić definicję piękna. Kampania ma na celu
rozpoczęcie ogólnopolskiej dyskusji wobec mylnego i powszechnego postrzegania
piękna po to, aby zmienić je w świadomości kobiet – by nie tylko 4%, ale
wszystkie kobiety potrafiły dostrzegać w sobie piękno.
A CZY WY CZUJECIE SIĘ PIĘKNE?
Więcej
informacji na temat kampanii znajdziecie na oficjalnej stronie Dove (http://www.idoveyou.pl) oraz na facebookowym
profilu Dove (https://www.facebook.com/DovePolska)
35 komentarze